diumenge, 30 de juliol del 2023

Pregàries ignasianes

Ànima de Crist

Ànima de Crist, santifiqueu-me.
Cos de Crist, salveu-me.
Sang de Crist, embriagueu-me.
Aigua del costat de Crist, llaveu-me.
Passió de Crist, conforteu-me.
O bon Jesús, oïu-me!
Dins les vostres ferides, amagueu-me.
No permeteu que em separe de Vós.
De l’enemic maligne, defeneu-me.
A l’hora de la mort, crideu-me.
I feu-me anar a Vós
per a que amb els vostres sants vos alabe
pels segles dels segles. Amén.

Pregària tradicional cristiana que sant Ignasi de Loiola recomana en els Exercicis Espirituals.

Atent a la crida

Vos demane, Senyor Jesús,
que en sentir la vostra veu,
no em faça el sord,
sinó que estiga preparat
per a posar en acció la vostra voluntat.

Inspirada en els Exercicis Espirituals de sant Ignasi de Loiola.

Coneiximent de Jesús

Vos demane, Jesús, que per a mi vos heu fet home,
que vos conega internament, com un amic a un amic,
perquè així vos estime més i vos seguisca.

Inspirada en els Exercicis Espirituals de sant Ignasi de Loiola.



Crist davant de mi

Imaginant a Crist,
Nostre Senyor,
davant i clavat en creu
fer un col.loqui:
considerant com de Creador s'ha fet home,
i de vida eterna s'ha fet mort temporal,
i així ha mort pels meus pecats.

I també mirant a mi mateix
el que he fet per Crist,
el que faig per Crist,
el que he de fer per Crist.
I veent-lo d'esta manera,
penjat en la creu
discórrer pel que se m'oferisca.

El col.loqui es fa pròpiament parlant,
aixi com un amic parla amb un altre,
o un servent al seu senyor,
bé demanant alguna gràcia,
bé culpant-se d'alguna malifeta,
bé comunicant les seues coses
i demanant consell.

I acabar amb un Parenostre.

Sant Ignasi de Loiola: Exercicis Espirituals.

Etern Senyor

Etern Senyor de totes les coses,
jo faig la meua oblació amb el vostre favor i ajuda,
davant de la vostra infinita bondat,
i davant de la vostra Mare gloriosa,
i de tots els sants i santes de la cort celestial,
que jo vulcl i desitge, i és la meua determinació deliberada,
sempre que siga en major servici i alabança vostra,
d’imitar-vos a passar tota mena d’injúries i vituperis,
i tota pobresa així actual com espiritual,
sempre que la vostra Santíssima Majestat
em vulga elegir i rebre en tal vida i estat.

Sant Ignasi de Loiola: Exercicis Espirituals.



Preneu, Senyor

Preneu, Senyor, i rebeu
tota la meua llibertat,
la meua memòria,
el meu enteniment
i tota la meua voluntat,
tot el que sóc i posseïsc;
Vós m'ho donàreu,
a Vós, Senyor, ho torne;
tot és vostre,
disposeu-ne segons tota la vostra entera voluntat,
doneu-me el vostre amor i gràcia,
que això em basta.

Sant Ignasi de Loiola: Exercicis Espirituals.

Senyor Jesús

Senyor Jesús,
davant de Vòs i de la vostra Mare
i de tots els germans, els sants,
amb l'ajuda de la vostra gràcia,
ben conscient del que faig,
i amb tot el cor i tota la meua ànima,
em compromet a seguir-vos,
fins i tot si m'han de prendre per boig
o he de perdre el meu prestigi,
en pobresa evangèlica
I, si és el vostre desig,
en pobresa de vida consagrada.

Adaptació dels Exercicis Espirituals de sant Ignasi de Loiola.

Tota la vida

Vós demane, Déu meu,
la vostra gràcia i la vostra ajuda,
per tal que totes les meues intencions, pensaments i accions
estiguen orientades únicament al vostre servici i a la vostra alabança.

Inspirat en els Exercicis Espirituals de sant Ignasi de Loiola.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

entrada destacada

Mare de Déu del Lledó

Francesc Cantó i Blasco: « La aparició de Madona Sancta Maria, la Mare de Déu del Lledó », en Corona poética ofrecida por varios amantes de ...